200 osób po paszport do jednego okienka ….

Dokument jakim jest paszport jest nam coraz mniej potrzebny. W Unii Europejskiej wystarczy nam właściwie dowód osobisty (poza nielicznymi wyjątkami) ale jeśli chcemy wybrać się gdzieś dalej, a czasami bliżej na Ukrainę, paszport jest niezbędny.

Na szczęście mieszkańcy naszego powiatu mogą swoje sprawy paszportowe załatwić w Wałbrzychu. Czasami jednak ktoś popełnia poważny błąd i stara się uzyskać paszport we Wrocławiu.

O tym jak działa system kolejkowy w DUW we Wrocławiu media pisały nie raz. Ostatnio choćby Gazeta Wrocławska w artykule „Gigantyczne kolejki po paszporty we Wrocławiu. Odsyłają do Jeleniej Góry i Legnicy„.

Nam jednak udało się chyba dotrzeć do źródła problemu. Skoro jest system kolejkowy, skoro jest masa punktów obsługi to gdzie jest problem? Teoretycznie można przez stronę WWW urzędu umówić się na godzinę. Ale tylko teoretycznie. W praktyce wygląda to tak że mając numer rezerwacji można pobrać bilet. Ale w praktyce to nie działa o czym przekonał się nasz czytelnik.

Po rezerwacji terminu czytelnik nasz otrzymał potwierdzenie rezerwacji terminu na poniedziałek 24 lutego 2020 roku na godzinę 13:35.

Rezerwacja terminu odbioru paszportu
Niewłaściwa rezerwacja DUW

Kiedy chciał zrealizować swoją rezerwację okazało się że jest ona … niewłaściwa. Sprawę udało się załatwić po odstaniu swojego w kolejce do punktu informacyjnego, ponieważ okazało się że żadne rezerwacje nie są prawidłowe!!! Atmosfera w kolejce byłą bardzo napięta, niektórzy mieli mieć załatwioną swoją sprawę już godzinę temu a nie zaczęli jej jeszcze załatwiać. Naszemu czytelnikowi w końcu udało się odebrać paszport.

Pytanie jednak pozostaje otwarte dlaczego tworzą się tak gigantyczne kolejki? Odpowiedz na to daje film innego naszego czytelnika, wykonany w czwartek 20 lutego 2020 roku. Widać na nim doskonale, iż kolejkę liczącej 200 osób (dane z DUW) obsługuje JEDNO STANOWISKO.

Oczekujący do 1 z 10 stanowisk obsługi
DUW – czynne jedno stanowisko na dziesięć

Trudno zrozumieć dlaczego tak się dzieje, trudno przyjąć także poniższą informację rzecznika prasowego DUW. Jeśli rzeczywiście ktoś jest obsługiwany a osoba obsługiwana wyszła to jednak stanowisko jest zajęte – na filmie widać wyraźnie, że pracuje tylko JEDNO stanowisko. Stąd te gigantyczne kolejki.

LC

Odpowiedz rzecznika prasowego DUW

Nawiązując do nagrania (trwającego 33 sekundy z 7 godzin obsługi ) informujemy, iż kierownictwo Oddziału Paszportowego i Obsługi Klienta na bieżąco monitoruje stan kolejek i liczbę pracowników obsługujących. W dniu 20.02.2020r. liczba czynnych okienek w sprawach wydania paszportu wynosiła do 6.

Zwracamy uwagę, że podczas całego dnia pracy, pracownikowi przysługuje 15 minut przerwy. W miarę możliwości kadrowych, podczas przysługującej przerwy pracownicy wymieniają się na stanowiskach pracy (co wymaga wylogowania na stanowisku i zalogowania innego pracownika).
Należy także mieć świadomość, że podczas obsługi w zakresie wydania paszportu pracownik musi wyszukać dokument paszportowy na zapleczu, a zatem opuścić w tym celu stanowisko obsługi („okienko”). Ponadto, procedura wydania paszportu to nie tylko bezpośrednia obsługa klienta. W godzinach pracy do Oddziału Paszportowego i Obsługi Klienta dostarczane są dokumenty paszportowe, które wyznaczony pracownik zobowiązany jest przyjąć, dokonać odpowiedniej adnotacji w systemie oraz przygotować je do wydania, łącząc z wnioskiem paszportowym.

Informujemy także, że z uwagi na zwolnienia lekarskie oraz okres ferii odnotowujemy obecnie wysoką absencje wśród pracowników Oddziału Paszportowego i Obsługi Klienta. W dniu 20.02.2020r., nieobecnych było 7 osób – ze względu na zwolnienie lekarskie (5 osób) i wcześniej zaplanowane urlopy wypoczynkowe (2 osoby). Mimo tego pobranie biletu w sprawie odbioru paszportu możliwe było do końca godzin obsługi, a liczba wydawanych paszportów wyniosła 205.

Biuro Prasowe Wojewody Dolnośląskiego


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *